Błyskawiczne płatności, coś poszło nie tak? Bez obaw!

W dobie wszechobecnej mobilności i cyfryzacji, szybkość ma znaczenie. Od prędkości łącza internetowego, przez czas dostawy ulubionej mangi, po płatności jednym kliknięciem, oszczędność czasu jest priorytetem sektora usług w XXI wieku. Nie istotne, czy chodzi o pobieranie filmu na Youtubie, czy wysyłanie szefowi sporych plików, w dzisiejszych czasach tak jako klient, jak i sprzedawca – trzeba nadążać! Co zatem, jeśli noga w tym maratonie internetowym się powinęła? Może płatność miała okienko rezerwacji, a my wcisnęliśmy przycisk w ostatniej chwili? Może płatność odbyła się ze złą kwotą? Co jeśli została przerwana? A może drogi czytelniku jesteś tutaj, bo boisz się takich sytuacji? Nie musisz się martwić! Chociaż świat nie jest idealny, to jego dziedzina finansowa od dawna radzi sobie z takimi problemami. Także jeśli nad Twoimi płatnościami czuwa znana marka (np. polski Dotpay) możesz śmiało zlecać przelew.

Za dużo!
Najstraszniejszym problemem jest prawdopodobnie obawa przed utratą pieniędzy. Co jeśli zapłaciliśmy sprzedawcy więcej, niż trzeba było? Być może omyłkowo płatność przeszła dwukrotnie? Jeśli sprzedawca towaru nie miał, lub przez błyskawiczny czas obsługi płatności zdążyło go zabraknąć? W każdym z tych przypadków mamy do czynienia z nadpłatą, a ta jest zwracana, zwykle do dnia roboczego na konto kupującego bez większych formalności. Może się jedynie zdarzyć, że firma odezwie się po numer konta (na wypadek wątpliwości).

A w takim razie jeśli za mało?
Tu również nie ma żadnego problemu. Ze względu na indywidualnie wygenerowane dane do płatności, serwer przechowuje dane o dotychczas przekazanych środkach i tak samo jak je zwrócić, może je również monitorować, aż zostaną uzupełnione do pożądanej sumy. Kupujący otrzymuje również stosowne komunikaty.

Błąd, rzecz ludzka
Człowiek nie jest komputerem, zresztą nasze elektroniczne narzędzia, wbrew powiedzeniom, również od błędów nie stronią. Na szczęście poprzez personalizację każdej wpłaty i każdego zlecenia firmy obsługujące błyskawiczne transakcje pozwalają je poprawić. Mowa tu nie tylko o różnicach w kwotach, ale również w błędach w informacjach, tytułach i powieleniach. Nie tylko wszystko może zostać zweryfikowane i stosunkowo łatwo cofnięte, ale również odbywa się to znacznie szybciej i wygodniej niż w przypadku, uważanego za stabilniejszy, przelewu tradycyjnego, który takich zabezpieczeń nie posiada.

Odrzucenie transakcji
Odrzucone transakcje zdarzają się każdemu i często nie należą do błędów, tak ludzkich jak i maszynowych. Otóż podczas realizacji płatności istnieje szansa braku autoryzacji. Dzieje się tak zwykle, gdy na karcie nie ma wystarczających środków i należy wtedy sprawdzić swój stan konta, ale może wystąpić również gdy podane zostaną złe dane, albo karta straci ważność, bez naszego odnotowania tego faktu. W żadnym z tych przypadków nie należy się jednak bać, tylko zweryfikować swoją sytuację z bankiem.

Nie taki przelew straszny…
Okazuje się, że przelewy błyskawiczne dużo częściej służą naszej wygodzie, niż sprawiają problemy. Biorąc pod uwagę ich szybkość realizacji i wygodę działania pora odstawić strach w kąt i dołączyć do milionów użytkowników, którzy widząc znane firmy e-commerce z zaufaniem sięgają po kartę i szybko cieszą się zakupami.

Zobacz również

Kontakt

Poradnik na temat bezpiecznych i szybkich płatności podczas zakupow w Internecie.