Jak Twoja firma może wykorzystać geolokalizację płatności?

Sprzedawcy mają obecnie mnóstwo możliwości idealnego dobrania oferty do konkretnego klienta. Jedną z ciekawszych opcji, którą warto wykorzystywać jest geolokalizacja płatności, czyli system operujący IP użytkownika. Mówiąc o sposobach wykorzystania geolokalizacji warto je podzielić na dwie, podstawowe grupy: metody globalne i metody lokalne.

Słów kilka o ujęciu globalnym
Geolokalizacja płatności sprawdza się przede wszystkim w usprawnieniu zakupów w sieci. Firma działająca w Internecie może liczyć na to, że jej klientami staną się osoby pochodzące z różnych stron świata. Znając miejsce pochodzenia klienta, sprzedający może dostosować wyświetlane dla niego treści. Z reguły sklepy internetowe mają dwie wersje językowe – lokalną i angielską. Jednak, gdy sprzedawca, zauważy, że znaczną część jego klientów stanowią osoby pochodzące z Czech czy Niemiec, może stworzyć dla nich wersje stron w ich języku. Sprzedawca ma możliwość również wyświetlać ceny w oparciu o miejsce przebywania klienta. Ceny w sklepie przeliczane są na walutę klienta. Brane są pod uwagę także takie zmienne, jak koszty dostawy czy dodatkowe opłaty np. podatek. Takie usprawnienia są zazwyczaj zauważane i doceniane przez klientów. Znacznej poprawie ulega, bowiem jakość obsługi, a cały proces zakupowy staje się szybszy i łatwiejszy. 

Podejscie lokalne
Określenie lokalizacji klienta można rozpatrywać również z lokalnego punktu widzenia. Wiele sklepów internetowych posiada obecnie swoje punkty stacjonarne. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby klientowi, który robi w naszym sklepie zakupy przedstawić możliwość odbioru towaru w punkcie, który znajduje się najbliżej jego miejsca przebywania. Kwestie dostawy są z reguły bardzo istotne dla klientów, którzy chcą jak najszybciej otrzymać kupione towary. Posługując się geolokalizacją płatności możemy dokładniej ustalić koszty dostawy, a nawet ją przyspieszyć. 

Ogromną rewolucję w handlu elektronicznym przyniosły urządzenia mobilne, które nie tylko umożliwiają zakupy, ale również pozwalają bardzo precyzyjnie określić położenie klienta. Wykorzystując je sprzedawca może dostarczyć klientowi pewne informacje, materiały promocyjne czy sugestie dostosowane do jego lokalizacji. 

Geolokalizacja zapewnia sprzedawcom internetowym mnóstwo interesujących danych. Umożliwia śledzenie pewnych trendów i wyborów klientów. Można w bardzo łatwy sposób stwierdzić, które produkty są najchętniej kupowane na określonym terenie, czy które z punktów stacjonarnych cieszą się największym zainteresowaniem klientów. Dzięki takim danym sprzedawca może lepiej kierować rozwojem swojej firmy.

 

Zobacz również

Kontakt

Poradnik na temat bezpiecznych i szybkich płatności podczas zakupow w Internecie.