Korzyści wynikające ze skracania ścieżki płatności

Podstawową kwestią w trakcie realizacji procesu płatności jest możliwie najmniejsza ilość kroków wykonywanych przez kupujących. Świadomy tych potrzeb Dotpay opracował system optymalizacji procesu płatności, który umożliwia sprzedawcom wykonanie integracji sklepu w tzw. modelu „white label”. W systemie tym kupujący może wybrać kanał płatności na stronie sklepu, po czym zostanie skierowany bezpośrednio do swojej bankowości internetowej lub formularza płatności kartą, gdzie poda dane swojej karty i natychmiastowo zatwierdzi całą transakcję. Metody te ograniczają ilość kroków, jakie musi wykonać kupujący do minimum. Takie szybkie sfinalizowanie płatności ogranicza ilość tzw. porzuconych koszyków oraz korzystnie wpływa na konwersję sklepu.

E-przedsiębiorcy powinni mieć na uwadze fakt, że dzisiejsi klienci sklepów internetowych posiadają zupełnie inne oczekiwania i potrzeby niż klienci lokali stacjonarnych. Chodzi przede wszystkim o to, żeby proces zakupu był maksymalnie uproszczony oraz możliwie szybki. Uwagi te dotyczą przede wszystkim etapu dokonywania płatności. Dlatego bardzo ważne jest efektywne skracanie ścieżki płatności przez sklepy internetowe. Innowacyjne systemy płatności zostały opracowane właśnie na tej potrzebie konsumentów.

Potrzeby współczesnych e-klientów
Głównym zadaniem sklepów internetowych jest ograniczenie czynność, które musi wykonać klient, aby zrealizować płatność za zakupione towary. Chodzi o to, żeby sami klienci sklepów online mogli kupować w wygodny dla siebie sposób. Wystarczy, że wybiorą odpowiedni sposób płatności, zgodny z ich perforacjami. Świetnym rozwiązaniem jest zastosowanie szybkich płatności internetowych, gdzie skrócenie ścieżki płatności sięga niezbędnego minimum. Aby zakończyć transakcji, konieczne jest zaznaczenie szybkiej płatności na liście dostępnych form płatności, po czym wystarczy zatwierdzić automatycznie wypełniony formularz. E-sklepy mogą wybierać spośród różnych dostawców tego rodzaju usług, jak np. Dotpay.

Jak to działa?
Klienci e-sklepów są coraz bardziej świadomi, jakie kanały zapłaty zapewnią im najkrótszy czas realizacji transakcji, dlatego najczęściej decydują się na przelew ekspresowy. Wówczas klient przekierowywany jest na stronę swojej bankowości elektronicznej, gdzie loguje się do systemu. Najważniejsze jest to, że użytkownik nie musi samodzielnie szukać i otwierać danej strony. Po zalogowaniu, klient od razu dostaje dostęp do wypełnionego już formularza płatności. Wcześniej właśnie jego wypełniania była najbardziej czasochłonną czynnością. Ekspresowe płatności pozwalają ominąć tą zbędną czynność, a jedyne, co musi zrobić klient to zatwierdzenie przelew. System w sposób automatyczny wygeneruje wiadomość o dokonaniu transakcji i przekaże ją zarówno kupującemu, jak i sprzedawcy.

Zobacz również

Kontakt

Poradnik na temat bezpiecznych i szybkich płatności podczas zakupow w Internecie.