Obsługa płatności bezgotówkowych dla firmy

Być może jeszcze kilka lat dzieli nas od zupełnej rewolucji w kwestii finansowych – czy w przyszłości możliwy będzie tylko obrót bezgotówkowy? Jeśli taki scenariusz w tej chwili jest trudny do wyobrażenia, to warto spojrzeć na statystyki: coraz więcej osób posługuje się wyłącznie kartą płatniczą. Tę „modę” powinny maksymalnie wykorzystać wszystkie firmy działające stacjonarnie i w sieci. Jakie są zalety korzystania z obrotu bezgotówkowego? Jakie usługi powinien zapewnić swojej firmie każdy przedsiębiorca? Koniecznie przeczytaj poniższy artykuł!

Zalety obrotu bezgotówkowego
Dla przedsiębiorcy wprowadzenie obrotu bezgotówkowego w swojej firmie wiąże się z mniejszymi kosztami (płaci się za abonament u wybranego agenta rozliczeniowego zajmującego się obsługą płatności dla firm, np. Dotpaya oraz terminal płatniczy, jednak ten koszt jest jednorazowy), oszczędność czasu (taki typ płatności jest zdecydowanie szybszy niż gotówkowy), nieporównywalnie większa kontrola nad wszystkimi transakcjami (dostęp do historii wszystkich dokonanych płatności) i, a może przede wszystkim, globalny zasięg. Walka o klienta nie tylko z najbliższego regionu, ale z całego świata jeszcze nigdy nie była tak prosta – wystarczy ogarnięcie dobrej firmy kurierskiej i zaufanie wśród klientów rośnie wraz z opłaconymi wirtualnymi koszykami! Jeśli chodzi o punkt widzenia klienta, obrót bezgotówkowy to ogromna wygoda, oszczędność i pieniędzy, i czasu. Jedynym wymogiem jest posiadanie konta bankowego, które w obecnym stanie rozwoju technologicznego da się założyć w kilka minut za pośrednictwem Internetu. 

Jak wdrożyć obrót bezgotówkowy do Twojej firmy?
Pierwszym etapem jest znalezienie odpowiedniego pośrednika. Ofert na polskim rynku jest sporo i wiele zależy od wielkości Twojej firmy i miesięcznych dochodów. Jednym z najbardziej doświadczonych (od 2001 roku) i oferujących największą ilość usług jest wspomniany już przez nas Dotpay. Ten serwis jest przyjazny zarówno małym firmom, jak i wielkim korporacjom – ofertę ustala się z każdym indywidualnie i nie ma wyznaczonej opłaty abonamentowej. Można negocjować i wszystko zależy od preferencji i usług, jakie chcesz wprowadzić. Kolejnym krokiem jest instalacja systemu obsługi płatności online i/lub terminala płatniczego (bardzo prosta sprawa, bo zwykle zamawia się usługę wraz z serwisem) i kontakt z bankiem (założenie konta firmowego). Zawsze warto porozmawiać też z konsultantem, który doradzi, od których usług online warto zacząć w przypadku konkretnej firmy. 

O czym musisz pamiętać?
Jakie kwestie należy przeanalizować? Zacznij od kosztów. Jak już wspomnieliśmy, różni pośrednicy zaoferują nam inne oferty, w których należy zwrócić uwagę na prowizję od transakcji. Początki mogą być trudne, ale po kilku miesiącach przekonasz się, że wprowadzenie obrotu bezgotówkowego było świetną decyzją i przyczyniło się od szybszego rozwoju Twojej firmy. Dokładnie wypytaj o koszty obsługi (czyli instalację systemów, terminali, prowadzenia konta na stronie pośrednika, dostęp do bardziej zaawansowanych funkcji). Później sprawdź konkurencję – o tym akurat trzeba pamiętać zawsze. Może firma, która zajmuje się taką samą branżą jak Ty, nie wprowadziła jeszcze jakiejś usługi? Warto się zorientować, co jest obecnie na topie i co cieszy się największą popularnością, a z drugiej strony pomyśl też o wykorzystaniu systemów obsługi bezgotówkowej, które sprawdzają się np. wśród starszego pokolenia (np. IVR, czyli płatności bezgotówkowe za pośrednictwem połączeń telefonicznych). 

Zobacz również

Kontakt

Poradnik na temat bezpiecznych i szybkich płatności podczas zakupow w Internecie.