Płać kartą przez telefon – IVR

Interactive Voice Response, w skrócie IVR, to nazwa systemu telekomunikacyjnego, który umożliwia interaktywną obsługę osoby dzwoniącej. Chodzi więc o funkcjonalność, która umożliwia płatności kartą przez telefon, która dostępna jest już w Dotpay. Dzięki niej kupujący może zrealizować płatność za pomocą karty płatniczej z wykorzystaniem telefonu, bez konieczności dostępu do sieci.

IVR to pierwsza tego typu usługa na polskim rynku płatności online. Jest to rozwiązanie innowacyjne, które jest idealnym połączeniem wygody, szybkości i bezpieczeństwa przy realizowaniu transakcji. Powstało w odpowiedzi na oczekiwania konsumentów. W toku prac zdecydowanej poprawie uległa jakość obsługi sprzedaży wielokanałowej. Dzięki IVR zwiększy się wachlarz możliwości zapłacenia za zamówiony produkt czy usługę, np. jeszcze w trakcie składania dyspozycji u konsultanta telefonicznego, bądź u kuriera przy dostawie.

Jak wygląda proces płatności?
Cały proces płatności IVR odbywa się w nieskomplikowany sposób. Najpierw płatność inicjowana jest podczas rozmowy telefonicznej z kupującym przez pracownika sprzedawcy, czyli osobę mającą dostęp do panelu, w którym rejestrowane są niezbędne dane kupującego oraz generowany jest link płatniczy do Dotpay. Następnie kupujący jest proszony o przygotowanie karty płatniczej i informowany, że w kolejnym kroku będzie przełączony do centrali telefonicznej, gdzie podążając za wskazówkami lektora, wprowadzi dane swojej karty. Kiedy już wprowadzi dane karty i dokonana płatności, system Dotpay księguje płatność na wirtualnym koncie sprzedawcy i przesyła stosowne potwierdzenia zarówno do kupującego, jak i sprzedającego.

Jak uruchomić usługę?
Uruchomienie usługi IVR wymaga posiadania przez przedsiębiorcę telefonu z opcją przekierowania, ponieważ w toku przyjmowania płatności, wymagane będzie przełączenie kupującego do centrali Dotpay, gdzie podawane są dane karty płatniczej. Najważniejszą zaletą niniejszego rozwiązania jest umożliwienie kupującemu dokonania płatności bez dostępu do Internetu. Jest to zatem rozwiązaniem najbardziej trapiącego problemu płatności online, a więc dostęp do sieci. Często przez problemy z połączeniem WiFi nie mogliśmy zrealizować upragnionego zakupu. Teraz nie stanowi to przeszkody! Funkcjonalność znajduje zastosowanie we wszelkiego rodzaju rozwiązaniach telemarketingowych, jak np. telefoniczne oferty ubezpieczeniowe. Chodzi głównie o takie miejsca, gdzie sprzedawca, podczas prezentowania swojej usługi, chce udostępnić kupującemu natychmiastową opcję płatności. Wówczas cały proces finalizacji transakcji przebiega łatwo i bez problemów, a kupujący może cieszyć się bardzo szybką realizacją jego zamówienia. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie.

Zobacz również

Kontakt

Poradnik na temat bezpiecznych i szybkich płatności podczas zakupow w Internecie.