Skracanie ścieżek płatności a budowa zaufania klienta

Niewątpliwe zalety zakupów online dostrzega coraz większa grupa konsumentów. Przyciąga ich przede wszystkim prostota, wygoda, szybkość transakcji i realizacji zamówienia oraz niskie ceny. Nic więc dziwnego, że wciąż przybywa klientów sklepów internetowych. Samych e-przedsiębiorstw powstaje coraz więcej, co oznacza, że bitwa o klienta jest wymagająca. Otóż e-klient jest wymagający i zrażony złą obsługą szybko zmienia sklep na inny. Warto jednak zaznaczyć, że klienci korzystający z tej formy zakupów posiadają pewne charakterystyczne cechy i potrzeby. Jedną z nich jest potrzeba jak najkrótszej ścieżki płatności. 

Płatności online są już naszą codziennością. W ten sposób nie tylko kupujemy towary lub usługi, ale opłacamy rachunki. Do najpopularniejszych metod płacenia w sieci należą przelewy błyskawiczne, z tego względu, że są bardzo szybkie i przejrzyste. Pamiętajmy, że wszystkie rozwiązania oferowane przez sklep powinny odznaczać się tymi cechami. 

Oczekiwania e-klientów
Klienci sklepów stacjonarnych zdają sobie sprawę z tego, że dostęp do towarów i usług może być w pewnych sytuacjach ograniczony. Zupełnie inaczej wygląda sprawa z e-klientami, którzy nie lubią ograniczeń. W zakupach online cenią oni możliwość wybierania produktów w dowolnym czasie oraz z dowolnego miejsca. Dzięki właściwościom Internetu liczą również na możliwość łatwego i szybkiego porównywania ofert oraz wyboru najkorzystniejszej z nich. Klienci e-sklepów doceniają rożne formy indywidualizacji produktów i usług. Często wybierają produkty i usługi, które skrojone są pod ich własne potrzeby, a nawet specjalnie spersonalizowane. E- klienci są również bardzo wygodni. Komfort dokonywania zakupów jest dla nich niejednokrotnie kwestią decydującą. Na komfort ten wpływa uproszczenie samej procedury zakupów, wyeliminowania pewnych powtarzalnych i zbędnych czynności oraz brak konieczności uczenia się zupełnie nowych mechanizmów. Maksymalne uproszczenie procesu zakupowego jest zatem kluczem do sukcesu sklepów internetowych.

Jak skutecznie skrócić ścieżkę zakupową?
Jednym z najbardziej skutecznych sposobów skrócenia ścieżki zakupowej jest ograniczenie do niezbędnego minimum kolejnych etapów dokonywania płatności. E-klienci zwyczajnie nie mają czasu na wypełnianie skomplikowanych formularzy, wielokrotne zatwierdzanie danych, czytanie długich instrukcji. Szybka płatność z pewnością należy do ich priorytetów i właśnie dlatego chcą kupować online. Skracanie ścieżki płatności powinno więc być naturalną tendencją w nowoczesnych sklepach internetowych. Jest to standard wśród współczesnych systemów płatności online. Operatorzy tego typu usług oferują więc szybkie przelewy i płatności mobilne, które ograniczają liczbę czynności niezbędnych do dokonania zapłaty za zakupione towary. Klient musi jedynie zatwierdzić automatycznie wypełniony formularz i może kupować kolejne towary.

Zobacz również

Kontakt

Poradnik na temat bezpiecznych i szybkich płatności podczas zakupow w Internecie.